lärarkontrakt uppföljning

0kommentarer

Uppföljning kring mina mål med kursen.

Mina mål med kursen var att få reda på hur man kan marknadsföra Korpen Lysekil för att öka deras synlighet. När kursen var över ville jag ha större förståelse för hur man kunde marknadsföra
en idrottsförening för att få fler att motionera och bli medlemmar hos just korpen. Jag ville även ta reda på för- och nackdelar med mina valda tjänster och gå lite djupare för att se hur dem verkligen är som marknadsföringsverktyg. Vilket jag känner att jag förstår och behärskar nu.

Jag valde att försöka efterlikna den information jag hittade om verktygen och skapade tre olika tjänster för Korpen Lysekil. Detta gjorde så att jag fick testa på dem teorier jag läst om samtidigt som jag fick skriva om dem. Det i sig gjorde att jag fått en bättre uppfattning om hur det helst ska gå till, även om det kräver en del arbete bakom det för att det ska hålla i sig.

Mina tjänster var:
Blogga om facebook och facebooka om twitter
för att sedan twittra om bloggen.

Tjänstekedjan var:
Blogg – Facebook – Twitter

Här är länken till mitt arbete: http://www.scoop.it/t/digitala-distributionsformer-minne

Med detta hoppas jag att jag blir godkänd i kursen och tackar för denna lärorika stund.

Kommentera

Publiceras ej