Lärkontrakt

1kommentarer

Mina mål med kursen.
Jag vill lära mig om hur man kan använda sig av sociala medier för att
marknadsföra sitt föreningen och i detta fall är förening Korpen Lysekil.
När kursen är över vill jag ha större förståelse för hur man kan marknadsföra
ett idrottsföretag för att få fler att motionera och bli medlemmar hos just korpen.
Jag vill lära mig vad man bör undvika, för- och nackdelar och så vidare med att
marknadsföra sig via sociala medier.

Mina tjänster jag kommer använda:
Jag har valt att blogga om facebook och facebooka om twitter
för att sedan twittra om bloggen.

Tjänstekedja:
Blogg – Facebook – Twitter

Facebook – text, bild, video, ljud.
Twitter – text, bild.
Blogg – text, bild, video, ljud.

Jag kommer att skriva om själva tjänsterna, deras funktioner,
för-och nackdelar samt skriva om dem som marknadsverktyg.
Kommer att samla allt mitt arbete på Scoop.it.
Här är länken: http://www.scoop.it/t/digitala-distributionsformer-minne

Mina källor om Facebook:
Altkvist, O. (2012a).  Använd sociala medier i din marknadsföring: Facebook. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://www.anfang.se/marknadsforing-facebook/> [2012-11-21]

Björck, E. (2011a). 20 sätt att marknadsföra din Facebook Fan Page: Del 1/4. Social Business. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://www.socialbusiness.se/marknadsfora-facebook-page-1/> [2012-11-21]

Björck, E. (2011b). 20 sätt att marknadsföra din Facebook Fan Page: Del 2/4. Social Business. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://www.socialbusiness.se/marknadsfora-facebook-page-2/> [2012-11-21]

Björck, E .(2011c). 20 sätt att marknadsföra din Facebook Fan Page: Del 3/4. Social Business. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://www.socialbusiness.se/marknadsfora-facebook-page-3/> [2012-11-21]

Björck, E. (2011d). 20 sätt att marknadsföra din Facebook Fan Page: Del 4/4. Social Business. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://www.socialbusiness.se/marknadsfora-facebook-page-4/> [2012-11-21] 

Mina källor om Twitter:
Altkvist, O. (2012b). Använd sociala medier i din marknadsföring: Twitter. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://www.anfang.se/marknadsforing-twitter/> [2012-11-21]

Wass. F. (2011). 10 saker du inte får göra på Twitter. Internetworld. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://internetworld.idg.se/2.1006/1.370556 > [2012-11-21] 

Mina källor om bloggen:
Wills, Craig & Tatar, Can (2012). Understanding what they do with what they know.[Elektronisk].
Tillgänglig: <http://doi.acm.org.ezproxy.server.hv.se/10.1145/2381966.2381969> [2012-11-18]

Essän
Min essä kommer handla om hur man kan använda sociala medier för att få
föreningen Korpen Lysekil att växa/ synas mer. För att i slutändan växa sig större
och få fler att motionera.

Den vetenskapliga artikeln jag ska använda i min essä:
Michael Trusov, Randolph E. Bucklin, & Koen Pauwels (2009).
Effects of Word-of-Mouth Versus Traditional Marketing: Findings from an Internet Social Networking Site. [Elektronisk].
Tillgänglig: <http://bear.warrington.ufl.edu/weitz/mar7786/Articles/Trusov%20et%20al%202009%20social%20network.pdf> [2012-11-21]

1 kommentarer

Anonym

26 Nov 2012 14:24

Hej, bra lärkontrakt. Kika bara på hur du skriver referenserna i källförteckningen så att de följer harvardmodellen. T ex saknas namnet på tidskriften där den vetenskapliga artikeln är publicerad.

Kommentera

Publiceras ej